Page Content

There is no English translation for this web page.

Helene Cymek, M.Sc.

Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Forschungsprojekt Gate von 2013 bis 2014.

Publikationen

Cymek, D.H., Venjakob, A.C., Ruff, S., Lutz, O. H., Hofmann, S., & Rötting, M. (2014).  Entering PIN codes by smooth pursuit eye movements. Journal of Eye Movement Research, 7(4):1, 1-11.

Cymek, D.H., Bürglen, J. & Minge, M. (accepted). Identifying the Potential to Motivate Older Adults’ Use of Information and Communication Technology through Serious Games. International Symposium on Simulation and Serious Games 2014, 23.-24. Mai, Südkorea.

Cymek, D.H., Venjakob, A., Ruff, S. & Rötting, M. (2014). Interaktion basierend auf Folgebewegungen des Auges . In A.C. Schütz, K. Drewing & K.G. Gegenfurtner (Hrsg.), Abstracts of the 56th Conference of Experimental Psychologists TeaP (S. 51), Lengerich: Pabst Science Publishers.

Bürglen, J., Cymek, D.H. & Minge, M. (2014). Technik spielerisch begreifen. Wie ältere Nutzer die Angst vor moderner Technologie verlieren können. In A.C. Schütz, K. Drewing & K.G. Gegenfurtner (Hrsg.), Abstracts of the 56th Conference of Experimental Psychologists TeaP (S. 41), Lengerich: Pabst Science Publishers.

Minge, M., Bürglen, J. & Cymek, D.H. (accepted). Exploring the Potential of Gameful Interaction Design of ICT for the Elderly. HCI International Conference, 21.-27.06. 2014, Kreta, Griechenland.

Quick Access: